A H&M csoport a 2018-as fenntarthatósági jelentésében azt írja, hogy 2030-ra kizárólag újrahasznosított vagy környezetbarát módon előállított anyagokkal fog dolgozni, míg a Zarát, Pull&Beart, Stradivarius-t és egyéb márkákat összefogó Inditex nemrég azt tűzte ki célul, hogy 2025-re irodáikban, gyáraikban és az üzletekben is megújuló forrásokból fedezik az energiaigényt, valamint hulladékmentessé is teszik ezeket a létesítményeket.
A világmárkák egyre nagyobb vállalásokat tesznek, de még ha valóban teljesítik is ezeket a jövőben, akkor sem hozzák helyre azokat a problémákat, amiket a túltermeléssel okoztak, és amelyeknek nagy szerepük volt abban, hogy az emberiség gyakorlatilag a kihalás szélére sodródott. A valódi megoldást, vagyis a termelés csökkentését egyszerűen nem hajlandóak kilátásba helyezni, helyette maradnak a kompromisszumos megoldások és az úgynevezett „greenwashing”, a pusztán PR célú elköteleződés a környezetvédelem mellett.